[ Pobierz całość w formacie PDF ]

zdaniem, najlepiej
charakteryzować którzy przebywają w takich miejscach, mają bardzo
nasz wiek.
różne potrzeby i priorytety. Są tam po to, aby wykony-
 ALBERT EINSTEIN
wać swoją pracę, szybko komunikować się z innymi
i panować nad wszystkim. Tak zorganizowane biura
to przeżytek. Nie służą one bieżącym celom. Należy je przemeblować,
przearanżować i unowocześnić.
Pracując od wielu lat z różnymi klientami, zauważyłem, iż w wielu
firmach odbywa się mnóstwo cotygodniowych zebrań pracowników.
Nigdy nie ma na nich pełnej frekwencji i rzadko kiedy wynika z nich coś
konstruktywnego. Tego rodzaju spotkania odbywają się często zwłasz-
cza w nowych zespołach i działach, a wynika to z tego, iż funkcjonują od
niedawna, w związku z czym wszyscy pracownicy powinni być jednako-
wo wdrożeni i poinformowani o wszystkim. Kiedy jednak urok nowo-
ści minie, a wszystko odbywa się zgodnie z rutyną, zapotrzebowanie na
cotygodniowe posiedzenia de facto maleje, choć są one nadal organizowane
w tym samym cyklu, bez względu na to, iż nie mają nic wspólnego z wy-
dajnym gospodarowaniem czasem i zasobami ludzkimi. Moim zdaniem
należy zrezygnować ze spotkań tego rodzaju, a te, które poświęcone są
konkretnym problemom, powinny zostać przełożone na inny termin, tak
aby odstępy czasu pomiędzy zebraniami odzwierciedlały faktyczne zapo-
trzebowanie  nie powinny one odbywać się zwyczajowo.
EFEKTYWNA KONCENTRACJA 79
Typowym problemem w takich biurach, jeśli porównamy je do dużych
statków, jest to, że kuchnia pokładowa jest zwykle w innymi miejscu niż
miejsce spotkań grupowych, a w rezultacie nie wynika z tego nic dobrego,
bo w obydwu miejscach panuje tłok. Dawniej właściciele takich statków
mogli sobie pozwolić na utrzymywanie specjalnej załogi, która zajmo-
wała się wyłącznie przygotowywaniem i podaniem posiłków. Obecnie
jednak trendy architektoniczne się zmieniły, zgodnie z zapotrzebowaniem
na mniejszą ilość pracowników, i kuchnia pokładowa oraz przestrzeń ży-
ciowa znajdujÄ… siÄ™ w samym centrum, co jest wygodniejszym i lepszym
rozwiÄ…zaniem.
Gdzie większość ludzi prowadzi życie towarzyskie w domu? W kuchni!
Era służących, pomocy domowych itd. już minęła. Dziś wszyscy żyjemy
w zupełnie innym stylu i na tym polega cała zabawa! W wielu restaura-
cjach kuchnia zajmuje centralne miejsce. Znam kilka osób o radykalnym
podejściu do sprawy, które zamieniły swój salon na biuro domowe 
życie towarzyskie prowadzą więc w kuchni i w pokoju przeznaczonym
do relaksu. Czy jest lepsze miejsce na pracę niż jasny salon, gdzie jest
mnóstwo miejsca na niezbędny sprzęt i biblioteczkę?
Zastanów się nad swoimi dobrami materialnymi i procedurami: nad
miejscem do pracy, zasadami pracy, spotkaniami, pracownikami, dużymi
 zabawkami , starymi ubraniami, biżuterią& Zapisz wszystko, co ma
jakieś znaczenie i cel. Założę się, że nagle okaże się, iż można spokojnie
pozmieniać parę rzeczy, a może nawet Ci się to spodoba?!
À propos&
Które procedury lub rutynowe działania wydają Ci się  wysłu-
żone ? Co by się stało, gdybyś przestał je realizować?
Jak twórczo wykorzystać wolną przestrzeń w Twoim otoczeniu?
Jeśli właśnie urządziłeś sobie nowe biuro, co zatrzymasz z po-
przedniego miejsca pracy? Co dodasz? [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • gim12gda.pev.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed